روسیه بازار نسبتا بکر و بزرگی است و خیلی از تجار ایرانی مایل به صادرات به روسیه هستند، اما پیچیدگی های خاص بازار روسیه، وم حضور فیزیکی، هزینه های بالا و عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و موثق، مانع حضور موفق آن ها در روسیه میشود.
ارتباط گیری با خارجی ها مکاتبات و مکالمات طرف های خارجی شرکتهای خارجی
این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که فقط ۱۲ درصد شرکت های روس امکان واردات دارند. به این معنا که اگر نتوانید کالا را در روسیه انبار و به صورت محلی (DDP) به مشتری عرضه کنید، شانس بسیار کمی دارید و ۸۸ درصد بازار و امکان صادرات به روسیه را از دست میدهید.
چنانچه علاقمند به حضور در بازار روسیه هستید، ممکن است اطلاعات زیر به کارتان بیاید.
به طور کلی، سه روش و استراتژی برای حضور در بازار روسیه وجود دارد. بسته به نوع روش انتخابی شما، خدمات ما به شرح زیر است.
مکاتبه تجاری
حضور با واسطه در روسیه
حضور مستقیم در روسیه
۱) مکاتبه از راه دور
مناسب افرادی است که بازار روسیه هنوز اهمیت چندانی برایشان ندارد و حاضر به ریسک نیستند.
موفقیت: ریسک کم / شانس کم
مزایا:
• به نسبت هزینه کم است.
• به هیچ شخص یا شرکتی وابسته نیستید و استقلال دارید.
مکاتبه به زبان انگلیسی
• مکاتبه و تماس تلفنی از راه دور با روسها، حتی به روسی، به ندرت جواب میدهد.
• در بهترین حالت پاسخ میدهند: اگر کالا را در روسیه موجود کنید، شاید بخریم.
• فریب دادن یک خارجی دور از دسترس آسان است.
• آیا کارمند روس زبان شما به فرهنگ تجاری روسیه و سوراخهای قانونی هم تسلط دارد؟
۲) حضور با واسطه در روسیه
مناسب افرادی است که بازار روسیه برایشان مهم است.
موفقیت: ریسک متوسط / شانس متوسط
مزایا:
• دسترسی به مشتریان بالقوه به صورت محلی و حضوری.
• مذاکره با مشتریان به زبان و فرهنگ تجاریشان خودشان.
• شناخت و ارزیابی نزدیک به واقعیت از بازار و مشتریان.
• استفاده از امکانات و تجربه و ارتباطات نماینده.
• جلب اعتماد مشتریان از این جهت که نماینده شما در روسیه حضور دارد و در دسترس و پاسخگو است.
معایب:
• هیچ تضمینی برای صادرات که هدف اصلی شماست، وجود ندارد.
• نماینده ممکن است کم کاری کند یا سوء نیت داشته باشد.
۳) حضور مستقیم در روسیه
مناسب افرادی است که برای حضور در روسیه مصمم هستند.
موفقیت: ریسک زیاد / شانس زیاد
مزایا:
• همه چیز تحت کنترل خودتان است.
• شناخت دست اول از مشتریان و بازار
• هیچ نمایندهای به اندازه خودتان دلسوز منافع شما نیست.
معایب:
• نیاز به حضور و سرکشی مستمر در روسیه و هزینهبر بودن مسافرت و جابهجایی
• با وجود هزینه و وقت صرف شده، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.
• ضعف در آشنایی به زبان و فرهنگ تجارت خارجی
• وابستگی زیاد به مترجمی که به احتمال زیاد در زمینه بازرگانی خارجی
درباره این سایت